Vaihto ja palautus

Tuotteen vaihto- ja palautusoikeus 

Verkkokauppamme on normaalisti toiminnassa ja loppuunmyynti jatkuu verkossa noin vuoden 2023 loppuun asti. Voit tarvittaessa vaihtaa tai palauttaa tuotteet normaalisti.

Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Sinun pitää ilmoittaa meille kaupan peruuttamisesta 14 päivän sisällä siitä, kun vastaanotit tavaran.​ Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja mahdolliset laput edelleen kiinni. Poikkeuksena ovat alusvaatteet, uimapuvut (pl. uv-paidat) joista hygieniasuoja on poistettu, avatut sukka- ja sukkahousupaketit, avatut vuodevaatepakkaukset, hiuspannat, -lenkit ja -pinnit sekä vastaavat hygieniatuotteet, sillä niillä ei ole vaihto- tai palautusoikeutta käyttämättöminäkään. 

Huom! Toivomme 21.9. jälkeen palautuksissa käytettävän ensisijaisesti Matkahuollon tai Schenkerin palautusta (osassa lähetyslistoista ollut vielä myös Postin palautustunnus), sillä varastomme muuttaa syyskuun lopun/lokakuun alun ajan toiseen tilaan ja palautuspakettien jakelussa meille voi tulla häiriöitä. Esim. Matkahuollon palautuspaketit noudamme itse joustavasti noutopisteeltä. 

Vaihto

Jos haluat vaihtaa tuotteen esim. toiseen kokoon, suosittelemme ilmoittamaan asiasta pikimmiten, jotta voimme varata oikean koon sinulle, mikäli sitä on vielä varastossa. 

Voit lähettää tuotteen takaisin joko Matkahuollon/Schenkerin asiakaspalautustunnuksellamme, jolloin lähetämme tuotteen saavuttua perille 4,90:n maksulinkin vaihtokuluihin. Tarjoamme vaihdettavan tuotteen lähetyksen sinulle päin. Palautusosoite ja -tunnukset löytyvät alempaa.

Palautus

Palautuskulu verkkokaupassa on 5,90€ ja vähennämme sen tuotteista hyvitettävästä summasta. 

Voit palauttaa meille Matkahuollon palautustunnuksella tai Schenkerin palautuspakettina. Tarkemmat ohjeet eri toimitustavoille alempana. 

Matkahuollon palautustunnuksella voit palauttaa lähetyksen kaikista muista Matkahuollon palvelupisteistä, paitsi automaateista. Kirjoita palautustunnus paketin päälle (löytyy alempaa), vie paketti tiskille ja kerro palautustunnuksemme. Rekisteröitymällä Matkahuollon asiakkaaksi voit hakea palautustunnuksella aktivointikoodin Matkahuollon verkkosivuilta myös automaattiin palauttamista varten.

DB Schenkerillä voit palauttaa ainoastaan sinulle Schenkerillä toimitetut paketit. Palautettaessa et tarvitse palautustunnusta tai palautusosoitteen kirjoittamista paketin päälle. Palauta tilauksesi Schenkerin noutopisteestä, esimerkiksi samasta josta noudit paketin. Pakkaa tuote alkuperäiseen pakettiin lähetystarroineen tai ota mukaan alkuperäinen lähetystarra/lähetystunnus nopeuttaaksesi palautuksen käsittelyä.

Suomen ulkopuolelta palautettaessa asiakas maksaa itse palautuksen postimaksun.

Ilmoitathan meille palautuksesta etukäteen osoitteeseen info@kukuti.fi tai viestikentän kautta. Laita pakettiin mukaan alkuperäinen pakkauslista (johon voit myös merkitä vaihdettavat/palautettavat tuotteet) sekä paketin päälle yhteystietosi lähettäjänä. Jos olet noudattanut palautusohjeita, sinun ei tarvitse odottaa kuittausta viestiisi vaan voit palauttaa tuotteen.

Huomioithan myös, että mikäli tilaus on tilattu yli 120€:n tilausten ilmaisella toimituksella ja palautuksen jälkeen tilauksen loppusumma jää alle 120 euron, perimme normaalit toimituskulut eli 3,90€ jälkikäteen hyvityssummasta vähentäen. 

Palautus Matkahuollon kautta:

Palautustunnus 9550834

(Kukuti Oy)

Palautus DB Schenkerillä:

Et tarvitse erillistä palautustunnusta tai palautusosoitteen kirjoittamista paketin päälle. Palauta tilauksesi Schenkerin noutopisteeseen (vain Schenkerin kautta sinulle toimitetut paketit). Pakkaa tuote alkuperäiseen pakettiin lähetystarroineen tai ota mukaan alkuperäinen kollitarra tai lähetystunnus nopeuttaaksesi palautuksen käsittelyä.

Muistathan ottaa palautuslähetyksestä itsellesi kuitin. Säilytä palautuskuittisi siihen saakka, kunnes palautuksesi on käsitelty. Kuitti toimii todisteena siitä, että olet jättänyt paketin palautukseen ja se on lähetetty meille.

Verkkokaupasta tilattujen tuotteiden ostosumma palautetaan käyttämällesi maksutavalle eli Klarnan laskulle tai Paytrailin kautta käyttämällesi maksutavalle ja sitä kautta automaattisesti takaisin pankkitilillesi. Huom! Jos olet maksanut Klarnalla, olethan itse yhteydessä Klarnaan palautuksesta esim. Klarna-tilisi kautta, jotta eräpäivää siirretään tarvittaessa eteenpäin palautuksen hoidon ajaksi. Myymälästä ostetut tuotteet voidaan palauttaa ostotavan mukaan joko maksukortille tai käteisellä. Palautuksesi käsitellään ja hyvitykset maksetaan viimeistään 14vrk:n sisällä siitä, kun olet ilmoittanut palautuksesta meille. Huom. Asiakaspalautuksena lähetettävissä paketeissa saattaa kestää palautua meille jopa 7-10vrk. 

Mikäli asiakas palauttaa tuotteen, johon on liittynyt kaupanpäällinen, asiakkaan tulee palauttaa myös kaupanpäälle saamansa tuote. Muutoin olemme oikeutettuja vähentämään myös sen arvon palautettavasta summasta.

Peruutetut ja noutamattomat tilaukset

Tilauksen noutamatta jättämistä ei katsota tilauksen perumiseksi. Veloitamme noutamatta jätetyistä ja meille palautuneista lähetyksistä 10€, mihin sisältyy asiakkaan halutessa paketin uudelleenlähetys.